« Takaisin

Kommentoi lapsiperheiden, työikäisten ja iäkkäiden palvelujen asiakirjarakenteita 31.8.2020 mennessä

Nyt voit vaikuttaa muun muassa siihen, millaisia hakemuksia, palvelutarpeen arvioita, asiakassuunnitelmia ja päätösasiakirjoja lapsiperheiden, työikäisten ja iäkkäiden palveluissa jatkossa käytetään. Tutustu materiaaleihin ja arvioi asiakirjarakenteita sisällöllisesti. Onko asiakasasiakirjarakenteissa paikat käytännön työssä tarvittavien tietojen kirjaamiseen? Ovatko asiakirjarakenteisiin tulossa olevat ohjeistukset riittäviä?

 

Asiakasasiakirjarakenteilla on merkittävä rooli sosiaalihuollon ammattilaisten kirjaamisessa, sosiaalihuollossa käytettävien tietojärjestelmien kehittämisessä ja Sosiaalihuollon asiakastiedon arkiston toimivuudessa.

 

THL haluaa varmistua asiakasasiakirjarakenteiden sisällöllisestä laadusta ennen kuin antaa määräyksen niistä asiakasasiakirjarakenteista, joita sosiaalihuollossa täytyy käyttää.

 

THL pyytää asiakasasiakirjarakenteista lausuntoja erityisesti

-        sosiaalihuollon ammattilaisilta

-        sosiaalihuollon palvelunantajilta

-        sosiaalihuollon tiedonhallinnan kehittäjiltä

-        muilta keskeisiltä sidosryhmiltä

 

Lausuttava materiaali löytyy THL:n sivulta.