« Takaisin

Vaikuta tulevaisuuden Kanta-palveluihin vastaamalla kyselyyn

Sosiaali- ja terveysministeriö tiedotti 16.11.2018 tiedotteessaan 171/2018 seuraavaa:

Sosiaali- ja terveysministeriö (STM) on avannut kansalaiskyselyn Kanta-palvelujen kehittämisestä. Kysely on osa laajempaa työtä, jonka tavoitteena on lisätä ymmärrystä siitä, miten Kanta-palveluja pitäisi jatkossa kehittää.

Kanta-palvelut löytyvät kanta.fi-sivuilta. Niitä ovat esimerkiksi Omakanta, jota käytetään omien tietojen katseluun sekä reseptin uudistamispyyntöjen ja tahdonilmausten tekemiseen. Kanta-palveluihin kuuluu myös kansallinen, keskitetty sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastiedon arkisto. Sen avulla sosiaali- ja terveydenhuollon ammattihenkilöt voivat tällä hetkellä käyttää hoidossa tarvittavia potilastietoja sekä välittää erilaisia pyyntöjä, todistuksia ja lomakkeita. Sosiaalipalvelujen asiakastietojen tallentaminen Kanta-palveluihin on käynnissä. Kaikki nykyiset Kanta-palvelut luetellaan Kanta.fi-sivuilla: Mitä Kanta-palvelut ovat?

Jokainen voi nyt kertoa kokemuksiaan Kanta-palveluista sekä esittää tarpeita ja ideoita Kanta-palvelujen kehittämiseksi. Sähköinen kysely on auki 1.1.2019 asti. Kyselyyn voi vastata suomeksi ja ruotsiksi. Vastaukset käsitellään luottamuksellisesti eikä yksittäistä vastaajaa ole mahdollista tunnistaa.

Vastaa kyselyyn tästä linkistä

Lue lisää Kanta-palvelujen kehittämisestä STM:n sivuilta